FANDOM

Marianne Devriese als Evy Hermans

Afgelopen maandag kreeg de Familie-kijker al een voorsmaakje, maar vanaf 11 november 2013 gaat ze ‘full force’. Vanaf dan kruipt Marianne Devriese in de huid van Evy Hermans, een rol die ze overneemt van Sofie Truyen, die omwille van medische redenen buiten strijd is.

Als studente Lies in De Kotmadam had Marianne Devriese zo’n tien jaar geleden haar eerste grote televisierol beet. Meer recentelijk zagen we haar nog aan het werk als Bieke, de flamboyante vriendin van Danni Lowinski in de gelijknamige reeks. Verder dook Marianne op in reeksen zoals Spoed, Wittekerke, Vermist, Salamander en Clan. Familie vervolledigt dat rijtje nu.

De rol van Evy is erg boeiend om te spelen omdat het een jong en fris personage is. Ik besef dat Evy ook heel populair is bij de Familie-fans. Het is dan ook niet evident om die rol zomaar over te nemen. Gelukkig voelde ik me meteen welkom op de set en hebben de collega’s me vanaf de eerste minuut omarmd. Ik kan alleen maar hopen dat de Familie-kijker dat ook zal doen.
—Marianne Devriese